Teljesítmények avagy a karakterek újabb ismérvei

Valamikor már a 139-es release idejében bevezették a talentumok és képességeken túlmenően a karakterek további jellemzésére szolgáló ismérveket, amelyeket összefoglaló néven teljesítményeknek neveztek el. Akkor a teljesítményeket 5 kategóriára osztották, amely mostanra már kicsit csiszolódott és tovább bővült további két elemmel. Mivel jelenleg már a 145-ös release-nél járunk, így kellett volna már írnom a teljesítményekről is, hogy a most esetleg játékba csöppenőknek minél jobb áttekintési lehetőséget biztosítsak. Az igazat megvallva azonban, még magam is inkább tanulmányoztam ezeket a teljesítményeket, s morfondíroztam azon, hogy egyáltalán mi az ami fontos, s talán mi az ami felesleges belőlük.

teljesitmenypontok-dso



Az, hogy a teljesítménypontok szerzése a fenti kategóriákban mennyire igazságos -e vagy sem, abba most nem kívánok belemenni. Inkább magát ennek az egész teljesítmény ismérvek bevezetésének hasznosságát nézem. A 139-es release óta, ahogy haladtunk előre a tovább fejlesztett változatokban, egy – két igazán pozitív változást elkönyvelhettünk.

karakter-jellemzese

A karakter jellemzésének ablakában, most már nemcsak a két alapvető karakter tulajdonságai és jellemzőinek leíró ablaka jelenik meg, hanem bevezetésre került a megszerzett címek áttekintésének lehetősége is, amely egyrészről a megszerzett PvP címet és a továbbiakban megszerezhető PvP címeket mutatja, másrészről pedig az újonnan bevezetett teljesítmény címeket prezentálja. Stratégiailag egy fontos lehetőséget építettek be a játékba mégpedig azt, hogy választhatunk melyik címünket osztjuk meg a többi játékossal megtekintésre a PvP-t vagy pedig a teljesítmény címet, esetleg totálisan szeretnénk minden címekkel kapcsolatos információt elrejteni. Azért hasznos ez, mert ha elrejtjük akkor egy másik PvP karakter jóval kevesebb konzekvenciát fog tudni levonni képességeinkről, tapasztalatainkról.

Mielőtt röviden összefoglalnám, hogy az egyes teljesítménykategóriák miről is szólnak, pár szóban szeretném ecsetelni a teljesítmények bevezetésének lényegét, amivel persze lehet egyetérteni is meg nem is 😀 A fentiekben is látható teljesítménykategóriákat és azokon belüli pontokat figyelembe véve, jól látható az a mögöttes fejlesztői akcióterv, hogy a teljesítményeken keresztül is ismertessük meg a játékosokat a játékon belüli lehetőségek minél szélesebb spektrumával.

Értelmetlenségnek tartanám az összes teljesítménykategóriát pontról pontra elemezni, lévén a DSO magyar nyelű átirattal is rendelkezik tehát a játékban azt mindenki eltudja olvasni. Inkább rövidebb összefoglalót, esetleg személyes megjegyzést írnék az alábbi kategóriákhoz.

Általános teljesítménykategória: itt olyan teljesítménypontok vannak, amelyeket a játékon belül főként az általánosan ismert fő boss-ok megölésével szerezhetünk. Ezeknek a fő boss-oknak ismeretes a normál és nehéz, vagy köztes világon belüli változatuk. Itt egy kicsit azért el is akadhatunk a pontok szerzésében mert a köztes világoknak vannak olyan területei ahova például csak Ammon küldetésének teljesítésével lehet bejutni. Ilyen a köztes világokban levő Katakombák területe, s az egyik teljesítménypont pedig pont Heredur köztes világokban való legyőzését kéri rajtunk számon. Ebben a kategóriában még legendás tárgyak munkapadon történő craftolásával illetve felvételével is szerezhetünk további teljesítménypontokat. Kérdés persze kinek mennyire éri meg a munkapadozás amikor egy legendás tárgy előállítása már alsó hangon is 18 aranyat követel meg 😉 Ugyanez hat darab legendás tárggyal eljátszva újabb 10 teljesítménypontot jelent, valamint el lehet játszani további 10 teljesítménypontért ugyanezt 12 darab legendás tárggyal is. Én amondó vagyok, nyugodtan eltekinthetünk a munkapadozásból járó járulékos teljesítménypontoktól és inkább farmolgassunk, majd csak esik egy legendás tárgy, amit ha még olvasztás előtt felpróbálunk akkor már meg is szereztük a teljesítményt 🙂

Csoportok és klánok teljesítménykategória: igazából arra még nem jöttem rá, hogy miért csoportok és klánok az elnevezés, hiszen a teljesítménypontokat csak a klánok vonatkozásában adja, legalábbis a cikk írásának napján levő 145-ös release szerint. 10 és 20 teljesítménypontot lehet szerezni attól függően, hogy ki milyen létszámú klánnak a tagja, 10 – 25 – 50 fő. Őszintén megmondom annyi az olyan klánok száma amelyek tele vannak inaktív tagokkal – s ide a saját DúriaGyermekei névre hallgató klánomat is értem egészséges önkritikával élve -, hogy Dunát lehetne rekeszteni belőlük. Tehát nem nagy cucc egy 50 tagú klánnak a tagja lenni, ahol úgy egyébként rajtunk kívül csupán 49 másik inaktív tag van. Én úgy érzem ezért teljesen felesleges 20 teljesítménypontot adni. Illetve ezen a ponton a játék fejlesztői felé kritikával élnék, ugyanis ezeket a teljesítménypontokat nem klánhoz való csatlakozásért, hanem olyan klán üzemeltetéséért kellene adni, amely valóban aktív és a közösség javát szolgálja.

Verseny teljesítménykategória: ez egy nagyon jó kategória és aktív PvP-re buzdít. Teljesítménypontokat lehet szerezni egyéni és csoport – csoport elleni versenyekben is. Valójában ezen csak az idő segíthet. Itt azért elég kemény feltételek vannak 🙂 A saját körmágus karakterem vonatkozásában mondom, lévén megszereztem már a győztes koronáját, így teljesítményszinten az embervadászat már megvan amihez 1000 PvP győzelem kell, de azért ebben a kategóriában még jó messze állok a feltartóztathatatlanságtól amihez 10,000 győzelem kell. Ugyanakkor érdemes egybekapcsolni más PvP jellegű feladatokkal ahol például különböző gyors állatokat lehet megszerezni, PvP kutya, maci, stb. s így az időtöltés még kellemesebb 🙂

Műhely teljesítménykategória: nos sokat farmoló jó PvP karakterhez méltóan ebben állok a legfényesebben. Dúria hőseit itt a rendszer arra igyekszik rávenni, hogy minél aktívabban használják a munkapadot, illetve az ékszerészek szolgáltatásait, amelyek a drágakövek tömörítését lehetővé teszik. Az ékszerészeknek ez egy nagyon fontos szolgáltatása, mert a tárgyak foglalatokban nem valami gazdagok (max. 5 bővítőhely) s az alapból minden tárgyat maximum szerencsés esetben 4 foglalattal tudunk megszerezni. Egyedi tárgyak esetén például az 5. foglalat elkészítésének ára andermantban elég horribilis. Ez a teljesítménykategória arra ösztökél, hogy a rendelkezésre álló sok apró drágaköveidből minél nagyobb köveket állíts elő. Ha három bármilyen szent drágakövet összekombinálsz akkor kapsz 50 teljesítménypontot. A legjobban a sebző köveket éri meg kombinálni, mert ezek azok a kövek, amelyek csak kétféle tárgyban helyezhetők el!

Történet teljesítménykategória: Dúria mesés fantáziabirodalma amit szerepjátékunk mesélője teremtett állandó változás / bővülés alatt van. Mindig jönnek létre újabb városok és helyszínek ahol vagy feladatokat vehetünk fel, vagy farmolhatunk kényünkre, kedvünkre (pl. kazamaták). Teljesítménypontokat szerezhetünk ha belépünk a rendelkezésre álló városokba. Sajnos a játék fejlesztői nem mindig tudják meghozni azokat döntéseket, amely minden stratégiai irányzatot ki tudna szolgálni. Például bevezették, azt a PvP karakterek számára nagyon is hátrányos megszorítást, hogy az aktuális karakterszintnél jóval nagyobb szintű városokba / területekre nem teszik lehetővé a belépést – hivatalos értesüléseim szerint még prémiummal sem – így aki jobb minőségű tárgyakat olvasztás céljából szeretne farmolni az ki van zárva ebből a lehetőségből, s természetesen az ehhez kapcsolódó teljesítménypontokat sem tudja megszerezni. A hivatalos fórum régebbi verziójában olvastam – egy nem hivatalos fórum kommentben -, hogy azért hozták meg ezt a döntést, mert a karakterek többsége mégis minek akar nagyobb szintű területekre menni, amikor még a saját szintjén levő ellenfelekkel sem bír. Nos számszakilag az arányokat tekintve azt kell, hogy mondjam ez igaz is, de ettől még a PvP karakterekre a gyengeség sosem volt jellemző, tehát ők igenis tudnának profitálni a nagyobb területeken levő farmolásokból.

Karakterosztályok teljesítménykategória: ügye említettem, hogy az alapvető fejlesztői cél, hogy minél szélesebb körben megismerhessük ezt a játékot?! Ez a bravúros megoldás is arra buzdítja a játékosokat, hogy az általuk választott kaszthoz tartozó karakterrel érjenek el minél magasabb tapasztalati szintet. Aki egy 45. tapasztalati szintű karaktert létre hoz az bezsebelhet érte 20 teljesítménypontot, s itt jön a fejlesztői ideológia – változatos DSO benépesítés kapcsán -, hogy akár készíthetsz más kaszthoz tartozó további karaktereket és azokat is számodra a rendszer a megfelelő szinthatárok elérésekor teljesítménypontokkal jutalmazza. A tapasztalati talentum az amiben egy jó PvP karakter a lehető leglassabban fejlődik 😉 Az összesítés alapján tulajdonképpen én ebben vagyok a leggyengébb, s ez arra is bizonyítékot szolgáltat, hogy az egykoron létrehozott vadász (íjász) mentor karakterem igencsak hanyagoltam, s mára ott tartunk, hogy tapasztalati talentumban is a fele a körmágusomnak. Szóval már nem lehet mentor… hogy jutottam vele idáig? Borzasztó egyszerű 😉 Valahogy a körmáguson kívül úgy igazából egyik kaszt sem fekszik a saját jellemvonásaimra, így annyira játszani sem tudok velük 🙁 Ha valaki valamiben sikertelen, mint mondjuk én a vadász karakterrel akkor ügye a vele való játékhoz sincs túl nagy kedve 😉

Hősi tettek teljesítménykategória: a legtöbb teljesítménypontokat itt lehet összeszedni. Úgy ahogy nekem, szerintem a többi karakternek is ez lehet a legnagyobb gyengéje. A teljesítményeken belül erre a szekcióra még nem fókuszáltam, s elég komplexnek tűnik. Szerintem egy ehhez a cikkhez kapcsolódóan a jövőben külön ez a hősi tettek egy újabb cikket is megérdemelne. Az azonban már így első ránézésre is látszik, hogy nem véletlen az ok, hogy ezek adják a legtöbb teljesítménypontot. Csak egy példa: „Vedd fel a sötét éj felszerelés” minden felszerelési tárgyát. Nos, hogy lehet ehhez hozzá jutni? Vagy nagyon nagy mázlink van és épp van egy olyan event amelynek az egyik díja például a sötét éj szett valamely nekünk még nem meglevő része, vagy ismét orbitálisan nagy mázlink van és Gnób a különleges kereskedőtől sárkánypénzért megtudjuk vásárolni a sötét éj valamely darabját.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..