Shadermodel 2.b

Úgy gondoltam egy pici posztot megérdemel ez a téma is, ugyanis nagyon sokan keresnek rá erre a kérdéskörre, feltételezvén a Drakensang játék sokak gépén nem indul el. Természetesen több hibalehetőség is adódhat, de nem véletlen adtam a posztnak ezt a címet, ugyanis nagyon sokaknak alapvetően a grafikus kártyájukkal van a probléma csak épp nem is tudnak róla.

Ha a grafikus kártyával probléma van akkor a nagy általánosságban a játékos az alábbi hibaüzenettel találkozhat:

***ERROR***
Application: ???
Thread: GraphicsInterface Thread
Error: This Graphicsadapter doesn’t support shadermodel 2.b or higher!



A legtöbb felhasználó ilyenkor őrült módon kutatni kezd a Google segítségével egy szoftver után amiről úgy gondolja, hogy shadermodel 2.0 és feltétlen frissíteni akarja vele a rendszerét, hogy végre működhessen a játék. Nos sajnos a shadermodel 2.b az nem egy szoftver hanem egy fizikai hardver jelenség és szoftveri úton áramköröket ügyebár nem lehet frissíteni. Szoftveri úton egy áramkört emulálni természetesen lehet, de akkor annak az emulátor szoftvernek meg akkora nagy erőforrásokra lenne szüksége, amely olyan nagy számítógépet feltételezne, amelynek árából akár 60 grafikus kártyát is meglehetne vásárolni Az említett hibaüzenet főként az olyan régebbi pl. 2005 – 2007 -es architektúrával rendelkező számítógépeken szokott előfordulni ahol például a grafikus kártya vagy SIS m760gx rendelkezik vagy például egy alaplapra integrált ha úgy tetszik “gagyi” grafikus chip -ről van szó.

nvidia-geoforce-210Egy normális grafikus kártya beszerzése már megoldja a problémákat. Akinek laptopja van és szintén régebbi a készülék és szembesült ezzel a problémával, az Ő számukra is érdemes lehet megnézni az okosító PCMCI kártyák kínálatát, hogy a grafikus kártyák milyen árakban vannak. Lehet például 100 USD áron már venni egy jobb grafikus kártyát és akkor nem kell teljesen új laptopot venni. Asztali számítógépeknél viszont a legintelligensebb megoldás egy új grafikus kártya beszerzése, amely lehetőleg NVIDIA legyen. Egy PCI-Express 2.0 210 -es 512/VIB SDDR3 -as Nvidia kártya már tökéletes a Drakensang -hez és nem kerül többe mint 12,000 Ft. Igaz érdemes leellenőrizni különösen a régebbi gépeknél, hogy rendelkeznek -e PCI-Expresszel bővítőhellyel az alaplapon. Amennyiben nem akkor marad az AGP megoldás, de az Nvidia ehhez is számos kínálattal rendelkezik. Az olyan régi számítógépek amelyekben még AGP slot sincs az alaplapon az már a rendszer elavultsága miatt is egy nagyon gyenge számítógépet feltételez, amely szinte biztos, hogy nem lesz megfelelő az ilyen professzionális 3D effektekkel teletűzdelt játékokhoz mint amilyen a Drakensang.

Végezetül idéznék a Drakensang hivatalosnak tekinthető rendszerkövetelményéből, amelyet a játék fejlesztői írtak elő:

Pentium 4 2,8 GHz vagy nagyobb
1 GB RAM Windows XP esetén; 2 GB RAM Vista vagy Windows 7 esetén

Minimum nVidia 6800GT, 256 MB RAM vagy nagyobb teljesítményű videó kártya

Talán a 2,8 Ghz -et nem kell annyira szigorúan venni, hiszen tapasztalat alapján mondhatom, hogy az alábbi rendszer architektúrával is simán megy a játék:

Intel® Core™2 Quad Processor Q6600
(8M Cache, 2.40 GHz, 1066 MHz FSB)

Nvidia GeForce 210

Egyesek nem is gondolnák, hogy a fenti számítógép még a 2007-es évből származik, XP Athlon szerver gép néven futott. Hiába számítógépet is úgy érdemes vásárolni mint egy autót. Érdemes annyit költeni rá, hogy a következő 10 évet megoldja 🙂

One thought on “Shadermodel 2.b

  1. Visszajelzés: Interjú Bernd Beyreuther -el a Drakensang Online tervezőjével | Bajkó Tamás – Drakensang

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..