Grafikai hiba az arénaharcok során

Az egyik cikkemben írtam már különböző stratégiákról, amely főként azoknak a játékosoknak szól akik karakterüket kifejezetten PVP küzdelmek felé szeretnék orientálni a fejlődésben. A PVP tudnivalóiról szintén értékes összeállítással rendelkezik a Bigpoint hivatalos fórumán levő egyik már lezárt és jól összeszedett téma is:

http://hu.board.bigpoint.com/drasaonline/showthread.php?t=62364

Most viszont ebben a cikkben szeretném meglovagolni a tegnapi nap folyamán bevezetett új témakategóriám “Drakensang hibák” egyik előnyét, amely keretén belül végre kiordíthatom magamból egy szintén eléggé idegesítő hibáját a játéknak. Persze tudom, hogy a Drakensang egész világa grafikai megközelítésben nagyon komplex, számtalan renderelési feladatokat kell ellátni, s abban sem vagyok biztos, hogy szerver oldali -e a cikkben fejtegetett probléma vagy pedig kliens oldali. Szó ami szó nagyon sokszor előfordul – biztos mások is tapasztalták már -, hogy pl. megyünk a lovunkon csak éppenséggel a ló nincs alattunk, s egy vicces jelenet formájában mintha a karakter a levegőn ülne. Ha nincs éles helyzet ez nem probléma, hiszen képesek vagyunk akár 10 percet is várni míg a probléma megoldódik. Más a helyzet viszont az arénaharcokban. Ott nagyon idegesítő tud lenni amikor számunkra az ellenfél holmi grafikai feldolgozási hiba miatt láthatatlanná válik. Persze az ilyen helyzetekben is lehet győzelmet aratni, mert segítségünkre lehet a kis térkép, amelyen egy piros pötty mutatja állandó jelleggel ellenfelünk valósidejű pozícióját, a zöld pedig a sajátunkat.

harc-az-arenaban

A pozitív gondolkodásúak ezt felfogják egy érdekes nehezítésnek. Ugyanakkor főleg a kezdő PVP játékosokat tudja ez leginkább megkavarni, akiknek még az is kihívás ha egy látható, PVP rangban pl. magasabb ellenféllel kell megküzdeniük. Azoknak akik mágus karakterrel rendelkeznek ez a hibajelenség nem olyan idegesítő, hiszen a mágus karakter egyik jellemzője, hogy ugyan életereje pl. egy sárkányharcos karakterhez viszonyítva igencsak alacsony, de éppen ezért távolsági harcosnak lett teremtve. Egy mágus karakter tehát főként ezzel a kis térképpel dolgozik, s szinte állandóan olyan távolságból lövi az ellenfelét, amelyből a képernyőn még nem is látja, csupán feltételezi annak pozícióját a térkép által. Az említett hibajelenség viszont a sárkányharcosnak kifejezetten szívás, mert az ellenfélre való ugrást ha vizuálisan nem látja ellenfelét, elég nehezen tudja kivitelezni.

A szerver és kliens közötti megszakadások rendszeresen előfordulnak, amely lehet bizonyos esetekben a szerver hibája is és egyes esetekben a kliens számítógép Internet csatlakozásának problematikája is. Érdekes lenne e tárgykörben egy tanulmányt elvégezni, hogy a PVP harcból való automatikus kiléptetés nagyobb számban fordul -e elő az Internetet wifi -vel használók körében. Sok PVP-s – köztük én is – rendszeresen panaszkodik, hogy az arénaharcból a szerver szépen leválaszt, majd ezt úgy tünteti fel, mintha a játékos hibája lett volna és becstelenül elhagyta volna a harc színterét, és szankciónál 15 perc arénaharctól való letiltással. Érdemes ezt is felírni a TODO listára, mert bizony javításra váró probléma ez is.

Mint mindig azért most is megmaradok az objektivitásnál és az arénaharcoknak az egyik pozitív irányú fejlődését is leírom. Régebben sokszor volt hiba az is, hogy a szerveren levő algoritmus elég igazságtalanul párosította – szinte véletlenszerűen – a PVP küzdelmekre jelentkező játékosokat. Értendő ezalatt, hogy nagyon sokszor megesett, hogy akár 5 tapasztalati talentum különbséggel rendelkező játékosokat is egymásnak engedett, ami kb. olyan jelenség mint amikor egy 38-as Smith&Wessonnal rendelkező játékos ellen csúzlival próbálnánk sikereket elérni. S ugyanez igaz volt a PVP rangok területén is, azaz egy jóval alacsonyabb PVP rangút simán összeengedett egy jóval magasabb PVP rangúval. Számomra úgy tűnik, hogy az algoritmust ezen a területen mintha optimalizálták volna, mert a PVP játékidő 95% -ban azért már azt tapasztalom, hogy mind tapasztalati talentum, mind PVP talentum szintben megfelelő, nekem való ellenfeleket kapok.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..