A megújult eszenciák sivataga esemény

A Bigpoint hivatalos oldalát is feltétlen át kellett olvasgatnom mielőtt úgy döntöttem írok egy rövidke cikket erről a változásról. Az eszenciák sivataga event több változatával is találkoztam már és adtam közre róluk írást. Nem is olyan rég idén márciusban volt egy ilyen event, amikor szépen a nagy világ elé tártam a százalékos esélyekkel kapcsolatos nézeteim, mármint ami a fő boss-ok, különösen a Red Boss drop-jait illette. Szerintem a fejlesztők megszívlelték a blogomon fellelhető releváns irományokat, mert most júliusban amikor ismét csak volt ez a fajta event, már egyenesen a fő boss-ok drop esélyeit százalékos formában harangozták be!



Sajnálattal kell tudtotokra adnom, de ez a cikk most nem arról fog szólni, mint az eddigiek, amelyeken keresztül bemutattam, hogy jobbára én magam, hogy tudtam teljesíteni a kihívásokat. Ebben a cikkben csak a régebbi eszenciák sivataga event verziókhoz képest levő változásról szeretnék röviden beszélni, s hát tény, hogy az eddigi megszokott formában nem is tudnék Nektek hiteles információkat nyújtani, lévén főleg a változásokkal kapcsolatosan túl sok személyes tapasztalatom / élményem nem volt. 2015. július 7. –  július 17. közé esett az új verzió, így én épp, hogy csak magába az eventbe kóstoltam bele, az utolsó két napon, de egyébként nyaralni voltam (csak lábjegyzetben, mondjuk azt az időt jobban is élveztem, hehe).

A felállás tehát a régi és az alap map az zöld, kék, lila, és piros területekre lettek felosztva. Annyi különbséggel, hogy az alapértelmezett térképből a sárgát kivonták, ugyanis azt áthelyezték a map2-re, amit Shanri-La éjszakai változatának tekinthetünk. S a változás lényegi része pont itt van… A régebbi verziókban a sárga megölésével a legtöbb esetben jó ha 10 sárkánypénz esett, ezért sokan nem is foglalkoztak már vele. Az új verzióban a sárga fő boss viszont a map2-re került és ez változott a nagyon nehéz kategóriává. Azaz a map1-en levő Red Boss-t visszafokozták nehéz kategóriává a nagyon nehézből. Így most már sokkal többen tudták teljesíteni a Red Boss teljes szettjének megszerzését, viszont most meg a map2-n levő sárga boss-ra volt jóval kevesebb esélyük 🙂

shanri-la-ejszakai

Miután a nyaralásból visszajöttem csak gyorsan belenéztem ebbe az eventbe és érthető módon a hard terület (map2) lehetőségeinek kiaknázására / felkutatására sem időm, sem energiám nem volt. Még a koboldomban az előző ilyen jellegű eventekből találtam 50 magot és a klánomból egy – két emberrel bementem a map1-re, ahol persze könnyedén levertük a Red Boss-t. Amolyan Kis Herceg feeling -em volt, mert érdekes módon márciusban a 80. körre sem dobta a Red Boss nekem a hiányzó Legendás eszenciapáncélt így akkor full szettes nem is voltam, csupán egy szerencsés későbbi drop-nak köszönhetően helyettesítettem +52 max sebzéses Remin Harci vértjével… most viszont Júliusban tényleg csak 10 percre mentem be leverni a Red Boss-t és rögtön az elsőre dobta az eszenciapáncélt! Nyilván a mögöttes szoftver úgy gondolta, hogy Te hülye ha márciusban 80 kört mentél most megajándékozlak a hiányzó résszel, amikor már úgysem fog sokat érni Neked, hiszen a trend már a sárga szett 😉

Az igazat megvallva én aki nagyon szeret spórolni a rám ömlő tapasztalati pontokkal, egyáltalán nem kultiválom azt a fejlesztők részéről, hogy egy másik map-re tették a sárga boss-t, amihez meg a belépőt először meg kell szerezni 🙁 Persze ha van csoport akik fogják a TP-t gond egy száll se, de az esetek többségében az szokott beigazolódni, hogy ha az ember akar valamit, akkor saját magának kell tennie érte, mert a többi ember úgyis hihetetlenül elfoglalt lesz!

jullov

Szóval a map1-en Jullov 1001 küldetést kellett felvenni, amely két részből állt. Viszont a Shanri-La éjszakai területére való belépéshez elég volt teljesíteni a feladat 1/2 részét, amely 300 darab finom eszenciapor beszerzését jelentette. A küldetés 2/2 részét már Shanri-La éjszakai területén lehetett teljesíteni és aki már az event elejétől fogva hajtott a sárga szettre, annak érdemes volt foglalkoznia itt a hard map-en Jullov-al is mert a következő garantált nyereményeket ígérte a feladat teljesítésével: 100 sárkánypénz, 1 darab nagy drágakőtartó és egy River Dance emotikon, amiről úgy gondolom a rajta levő homokóra miatt, hogy az elhasználódó fajtából volt. A 2/2-es küldetés lényege, hogy bebarangoltassa veled Shanri-La teljes éjszakai területét, s a feladatod, hogy 10 izzó dolgot gyűjts össze. Ezen idő alatt persze találkozol rengeteg sárga eszenciaszörnnyel, amelyek jóval erősebbek mint a piros eszenciaszörnyek, ennek következtében sejtem, hogy még jóval több TP-t is adnak solo-ban.

Az alábbi sorokat a Bigpoint által üzemeltetett hivatalos DSO oldaláról szedtem le:

drop-eselyek-dso-shanri-la

A százalékos esélyeket tanulmányozván tényleg lehet benne valami például a piros eszenciaszörny (Red Boss) esetén mert ahogy a fentiekben meséltem csak 10 percet töltöttem az event-el és elsőre kiesett a nekem hiányzó eszenciapáncél. Persze úgy gondolom valamelyest a Fortuna még így is velem volt, mert ezen kimutatás alapján a vállvértre nagyobb lett volna az esély. Azért érdekes, hogy míg márciusban Al Bundy-vá avanzsálódtam annyi csizmát szedtem össze (értsd ez alatt, hogy akkor 10 körből 9 retkes csizma volt), most meg pont a csizma kapta piros boss esetén a legkisebb esélyt 😉

Ezen a hard map-en a sárga boss likvidálásai bónuszt is eredményezett, hiszen itt a teljes szett plusz egy sisakot is jelentett. Nem tudom, hogy a legközelebbi Shanri-La verzióban ezt a sisakot megtartják -e, de pont ez az aminek köszönhető, hogy valószínűleg a teljes sárga szettre nem fogok hajtani. Valahogy a sötét éj sisakjában, a saját felszerelésem tükrében persze nagyobb fantáziát látok, illetve úgy sejtem a jövő inkább a sötét éj teljes szettje felé fog vinni engem 😉 Bár sokan agitálnak  a boszi szett felé, de egyelőre az nem igazán érdekel!

A sárga boss esetén szerintem a valamit valamiért elve érvényesülhetett… ugyan nehezebb volt jóval megölni mint a Red Boss-t, de sokkal jobb százalékos elosztást kaptak a sárga boss drop darabjai, az összes többihez viszonyítva. Gondolom az energiabefektetés itt térülhetett meg leginkább! A jó hagyományoknak megfelelően a DSO játékosok magyar régióiból a játékkal kapcsolatos élmények azon időszak alatt is megállíthatatlanul ömlöttek E-mail címemre, amíg nyaraltam, így némi körképem van azzal kapcsolatosan, hogy amit a fejlesztők eme event hivatalos leírásában is előre beharangoztak, azokból mennyi is valósult meg. Összességében a visszajelzések átolvasgatásai után azt kell, hogy mondjam, hogy az új verzió nagyobb tetszésindexet nyert el a játékosok körében, tehát úgy látszik a fejlesztők energiabefektetései megtérültek. Számszakilag szinte elhanyagolható tényező volt, azon visszajelzések aránya, ahol a sárga boss-ra hajtók amiatt sírtak, hogy a csizma milyen nehezen vagy egyáltalán nem is jött össze nekik. A többség könnyedén tudta teljesíteni a teljes sárga boss szettet. Ha a játékosok többsége nem használna álcázó maskarákat, akkor Dúria egész világa most sárgában úszna 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..