A megfelelő szerverválasztás

Elfelejtettem még írni egy alapvető rendszertechnikai kérdéskörről. Voltaképpen azért is írok róla, mert visszajelzésekből és a kezdőjátékosok viselkedéséből látom, hogy sokan amikor regisztrálnak a Drakensang online játékára akkor később válnak csak csalódottá, hogy lehet mégsem a megfelelő szervert választották.

szervervalasztas-drakensang

Be is illesztettem egy képet, hogy vizuálisan is mindenki megerősíthesse magában miről is beszélek 🙂 Alapvetően a regisztráció menetét azért megkönnyíti, hogy ahogy a képen is látható a rendszer mindig igyekszik súgni és a zöld pipát a javasolt szerverek után helyezi ki. Számtalan játékos mégis úgy véli, hogy ennek nincs jelentősége. Nos több szempontból is jelentősége van. Az egyik, hogy talán ahogy az egyik cikkben már le is írtam a Drakensang több szerveren, ha úgy tetszik szerverfürtön fut. Ahogyan az Internet világában a szerverek TCP/IP alapon egymásba kapcsolódnak és elvileg egy weboldalt gyorsabban tudsz elérni ha egy olyan szerver hosztingolja amely földrajzilag hozzád közel esik, úgy a játék használatára ez hatványozottan igaz. Természetesen a weboldalak betöltése esetén milisecundum eltérésekről van szó, így a betöltés során a különbségből semmi nem vehető észre.



Azonban egy olyan horderejű játéknál mint amilyen a Drakensang, amely rengeteg látványos effektet, grafikai megoldást tartalmaz, hát bizony oda nem árt a sávszélesség és egyáltalán nem mindegy, hogy az adatokat egy hozzád földrajzilag közelebb eső például Közép-európai szerverről vagy éppenséggel egy hozzád távolabbra eső amerikai szerverről töltöd.

Ez viszont csupán az informatikai oka. Van egy humánusabb oka is, amely természetesen az informatikai okokból ered 🙂 A legtöbb ember, tehát a többség jól választ és elfogadja a zöld pipát . . . ennek köszönhetően aztán például a magyar játékoson és Magyarország szomszédos országainak játékosai rendszerint találkozhatnak egymással. Az a magyar játékos viszont aki egy amerikai szervert választ, szinte biztos, hogy fényévente max. egyszer fog a játék során másik magyarral találkozni. Az pedig úgy nem az igazi 😉 Figyelj tehát a kezdeti lépések megtételekor egy helyes szerver kiválasztására mert ha egy másik szerveren építettél már fel egy karaktert akkor azt a karaktert egyik szerverről a másikra nem fogod tudni rakosgatni, hogy játszhass magyar barátaiddal. Értelemszerűen a magyar játékosok által létrehozott klánok többsége is egy hozzád földrajzilag közel eső szerveren lesznek elérhetőek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..