Több event egyszerre, az időspórolás mestere és javításra szoruló hibák

Ebben a cikkben több mindenről is szeretnék írni. Nem csináltam belőle titkot, olyan 2017. július 15. -16. környékén döntöttem el, hogy a karakterem felhúzom az 55. tapasztalati szintre. Azt hiszem az előző cikkemben is tettem rá célzást, hogy számomra a 46. tapasztalati szinten miért nem volt értelme már csak és kizárólag a PvP miatt azon a szinten maradni. Mint később kiderült, miután meghoztam a belső elhatározásomat, a Bigpoint is tett egy újabb Isten csapását a PvP amúgy nemes világára, s hivatalosan is bejelentették, hogy a TP fogást, azaz XP blocking kivezetik a játékból.

Ez azt jelenti, hogy már a kisebb karakter hiába verbuválódik hat szinttel nagyobbakkal egy csoportba, a tapasztalat folyni fog rá megállás nélkül. Önzően kijelenthetem ez a probléma engem már nem érint, de ha objektíven összevetítem a cég eme döntését a különböző múltbeli stratégiai megnyilvánulásokkal, akkor lehetett sejteni, hogy ez lesz a dal vége… Régebben is írtam már egy cikket a PvP karakterek leáldozóban címmel. Végül is hideg fejjel végig gondolva, lehet a PvP ezentúl is életképes csupán a játékosnak fordított stratégiában kell majd gondolkodnia. A legértelmesebb lépés az lesz majd, ha előbb a játékot a PvE oldaláról közelíti meg, s amikor elérte az 55. szintet, akkor eszközökben és felszerelésekben megfelelően orientálódhat, s elkezdi bárki majd a PvP pályafutását 🙂

No, de a cikk címében írtam, hogy javításra szoruló hibák. Elsőként erről értekeznék, ugyanis egy – két észrevételezésem összeírtam. Júliusnak abban a bizonyos két napjában amikor 15.-ről 17.-re felhoztam a karakterem 55. szintre, értelemszerűen a tőlem megszokottnál kicsit aktívabb voltam a játékban. Az ilyen helyzetek pedig mindig lehetőséget teremtenek arra, hogy különböző kényelmetlenségekre vagy hibákra bukkanjunk. Nem is voltam rest, játékidő közben Notepad-et ragadtam s ami eszembe jutott bizony leírtam, így most jórészt ezekből csemegézek.

Fegyverjavítás és a hátas, nem éppen romantikus kapcsolata

Nos igen, ügye beizzítottam a Sötét Hárpiámat, amely többek között konstans +20% tapasztalati pontot adott, s természetesen elég sokat farmoltam. Amikor farmolok rendszerint bekapcsolok valamilyen kellemes zenét, s relaxálok is, valamint párhuzamosan gondolkodok a nap egyéb teendőin is. Ilyenkor nem szoktam visszatérni a városba, például azért, hogy fegyvert javítsak, mert van profi fegyverjavító szerszámom, illetve amíg nem volt, addig is drop formájában mindig rengeteg egyszerű javítóeszköz esett, amelyekkel ügye városon kívül a kovácstól függetlenül is lehet a cuccokat javítani. Megmondom őszintén, hogy farmolás közben amikor a hátasommal közlekedek a terepen és kutatom fel a dolgokat, néha eszembe jut, hoppá a táskám úgyis szép nagy, nem megyek vissza a városba inkább javítom a fegyvereimet. Hát nem le vesz az Isten adta a hátasomról a fegyverjavítás végett?! A játéknak ez egy kellemetlen része és úgy gondolom többek között ez is növelni tudná a komfortérzetet ha a Tisztelt Fejlesztők ezt felvennék becses TODO listájukra és korrigálnák.

A drágakövezés időrabló monoton problematikája

Farmolni jó dolog, különösen egy ízig-vérig nem lusta PvP karakter tulajdonosa tudja ezt igazán. A drágakövek gyűjtögetésével nincs is tehát semmi problémám. A bajom igazából azzal van, hogy amikor összegyűlnek a kövek akkor bizony csak tömöríteni kell, hogy értelmes felhasználható köveket hozzunk ki belőlük. Nálam megesik, hogy ezek a bizonyos kő tömörítések az irdatlan mennyiségek miatt nagyon hosszú időt vesznek igénybe, és roppant unalmas folyamat. Nagyon jó lenne ha bevezetnének a játékba egy megszerezhető pl. Drágakő Tündér vagy Drágakő Asszisztens néven futó segédalanyt. Az Ő feladata az lenne, s abban lenne segítség a gazdájának, hogy ellenőrizné a táskában bizonyos időközönként mindig, hogy miből milyen drágakő van, és azokat szépen tömörítené 😀 Ez a tündér csak a táskában levő köveket tömöríthetné, pl. amelyek a koboldban vannak azokat nem, így a gazdijának nem okozna olyan problémát, hogy azokat a köveket is önhatalmúlag betömöríti, amelyeket a játékos nem is szeretne (bár nyilván ezek ritka esetek).

Táskában, koboldban levő tárgyaink (itemek) saját címkézési lehetősége 

Szerintem nagyon hasznos újítás lenne a játékban, ha a tárgyak, itemek, stb. meglévő gyári megnevezését / leírását ki tudnánk  egészíteni saját kis jelölő szövegeinkkel. Egy nagyon jó gyakorlati példaként említeném a Sötét Törpék Rablóútja eventet, ahol néha beszoktak mini eventet is rakni, amely pályára (map-re) azokkal a bizonyos felhajtókkal lehet bemenni. Nos szerintem ez az event olyan negyedévente, öt havonta szokott lenni. Saját magamból kiindulva, nekem már 1 hét is bőven elég, hogy elfelejtsem, hogy egyáltalán a felhajtó mire való 🙁 Szóval sűrűn megesik az a balesetem, hogy lehet elrakok valamit a koboldomban, de már nem tudom felidézni mire is való, és hirtelen szükségtelennek élem meg, s kihajítom a fenébe helytakarékosságból… Ha lenne egy opcionális, szubjektív szövegezési lehetőség akkor tuti emlékeznék rá, s ez a komfort / játékélményemet szolgálná. Szerintem sokan lehetnek így ezzel a kívánsággal! Most például a felhajtó esetében a gyári szövegben benne van az is, hogy Viscanium bánya, de 1 hét elteltével tényleg belőlem az is törlődik. Én spec egyedileg az event nevét írnám oda, vagy egy számomra ezzel releváns nagyon fontos dolgot / stratégiai tervet, s akkor tudnám hova tenni magamban X év múlva is.

A Templomnegyed és a nagy levetköztetések

Barangolásaim során észrevettem a játékban, a Templomnegyednél egy jelenséget, amely szerintem egy hiba, s érdemes lehet javítani. Azt vettem észre, hogy például ha a karateren az egyik kedvenc kosztüm van, de mondjuk valamelyik lény, lefagyaszt / megbénít akkor a játék azonnal levetkőzteti a karaktert és az originált ruháját mutatja. Sok játékos azért is szeret kosztümöket használni, mert stratégiai okokból titkolni kívánja azt, hogy milyen felszerelése van. Na már most a Templomnegyednél elég kényelmetlen ha mindig újra és újra bele kell bújni a kosztümbe. Kérném a fejlesztőket, ennek is nézzenek utána és tegyék be a TODO listára 😀

A visszatérés funkció és a hátas életmód egymást nem éppen kultiváló hatásai

Érdekes, hogy amíg a teleportálásnak semmi problémája a hátas élettel, addig a visszatérés funkció valamiért ezt nem szereti, s ha úgy használjuk ezt a lehetőséget, hogy épp a hátasunkon vagyunk, akkor úgy fog visszavinni a legutóbbi városunkba, hogy a saját lábainkon fogjuk találni magunkat… valószínűleg ez is egy hiba lehet, hiszen a jelenlegi működése teljesen értelmetlen, mert nyilván azért vagyok valamilyen hátason mert azzal szeretek közlekedni, minek kutyagolnék a városban?

Fejlesztési tippjeim, lobbizásom a Sötét Törpék rablóútja típusú eseménnyel (event) kapcsolatban

A tisztátlan viscanium túl sok helyet foglal:

Ahogy már említettem ez a bizonyos szóban forgó event, olyan öt havonta visszatérő vendég. Mindkét pályarésze a map-1 és map-2 is gyakorlatilag fennállása óta változatlan. A játékosok többsége éppen ezért egybeköti más Dúriával kapcsolatos élményekkel, s előszeretettel farmolja  a tisztátlan viscaniumot. A Sötét Törpék rablóútja event egyik NPC-je ugyanis tartogat két hasznos, ciklikusan felvehető feladatot is. Az egyik, amely segítségével 200 darab viscanium a Viscanium Bánya térképét, tehát a belépési lehetőséget adja nekünk. A másik hasznos feladata pedig, hogy szintén 200 darabonként, de ezeket a tisztátlan viscaniumokat betudjuk váltani 10 darab event haladásra. Ebből logikusan következik, hogy mi értelmes játékosok akik nem szeretünk egész nap a Viscanium Bányában poshadni, előszeretettel farmoljuk a tisztátlan viscaniumot, amely minden méltó területen esik. S igazából itt jön a probléma, s a fejlesztési tippem a képbe. Tisztátlan visanciumból egy tárhely foglalatba összesen 999x gyűjthető. Ez nagyon kevés, hiszen ez a típusú event kényelmesen 99K tisztátlan viscaniumból üthető ki. A játékosok a rendelkezésre álló 7 nap alatt ezt a 99K-t szinte önkéntelenül is, de össze tudják gyűjteni. Ebben azért vagyok biztos, mert én 1-2 napon belül összegyűjtöttem 😛 Ami nagyon nagy probléma, hogy 99K tisztátlan viscaniumhoz legalább 100 foglalatnyi tárhelyre van szükség. Ez rengeteg… ha az igen Tisztelt Fejlesztők annak idején voltak olyan nagyvonalúak, hogy az esszenciák tárolási módszerét optimalizálták, ésszerűsítették a még jobb játékélmény érdekében, akkor szerintem jó ötlet lenne a fenti ötletemet is megvalósítani. Személy szerint nekem nagyon kényelmes lenne, de minden játékosnak is, ebben egészen biztos vagyok 😀 9999x legyen az is, hiszen 10 foglalatnyi helye mindenkinek akad a táskában, koboldban stb. erre a célra!

A tisztátlan viscanium nagyüzemű, event haladásért való beváltásának szintén nagy problematikája:

Másik fejlesztési tippem szintén ide kapcsolódik a tisztátlan viscanium témájához. A legtöbb játékos akinek volt némi sütnivalója, vagy leleményessége, szerintem úgy ütötte ki ezt az eventet, ahogyan én magam is, a fenti leírásnak megfelelően. Amikor 99K tisztátlan viscanium áll rendelkezésre, vagy akárcsak annak a fele, hihetetlen unalmas és komfortérzet rontó, amikor az NPC-nél ezeket a tisztátlan viscaniumokat az event haladásért csupán 200 darabonként lehet beváltani. Gondoljunk csak bele, még akkor is ha szép zene szól fülecskémbe, mondjuk Für Elise, azért 99.000 / 200 = 495, azaz négyszázkilencvenötször kell felvenni és leadni az NPC-nél ezt a bizonyos event haladásos feladatot. Ügye a Tisztelt Fejlesztők sem gondolhatják komolyan, hogy ez nem unalmas és nem csökkenti a komfortérzetet?!

Sötét Törpék rablóútja map-1 kapu korrigálási petíciója:

Sajnos észrevettem a játék során és roppant kényelmetlen volt számomra az a jelenség, amit ennek az eventnek a map-1 kapuja szolgáltat. Igazából nem biztosítja a gyors ki- és belépési (tehát event pálya újratöltési lehetőséget), hanem minden átmenet nélkül elvisz bennünket Kingshill Teleport Pontjához 🙁 Én úgy vagyok vele s szerintem a legtöbb játékos is, hogyha adott város Teleport Pontjához akarunk eljutni akkor tudjuk használni a Visszatérési funkciót, hiszen azért van. Az eventes map-1 pályák kapuja célszerűbb lenne ha a gyors ki- be metodikát szolgálná…

Boss-ok a térképen a Sötét Törpés eventnél, a likvidálásuk után:

Álláspontom szerint hasznos lenne, hogyha miután a játékos sikeresen likvidálta a map-1 pályán a boss-okat, akkor a térképen ezt valamilyen jel, piros X vagy bármi jelezné. Ez azért lenne nagyon fontos, mert például én előszeretettel ennél az eventnél farmolom a csákányokat, s ilyenkor belefeledkezek abba, hogy a boss-okat már megöltem -e vagy sem… teljesen feleslegesen futi a boss helyre, a nagy semmiért… jó tudom persze a kavinton is segít, de mivel a barangolásaim során a mini térképet mindig nézem, így számomra egy piros X vagy valamilyen jelzés azért hasznosabb lenne, mint a kavinton 😉

Végezetül de nem utolsó sorban, hogy lehet több eventet egybe kapcsolni?

Amikor egy MMORPG féle játékban vagy, szerintem az idő az egyik legkritikusabb kérdés. Vannak kihívások, vannak kívánságok, de egy nap csak 24 órából áll, s igen beteg állapot lenne, 24 órából 18-at kockulni! Amikor nyári időszakban egy kicsit jobban szabadjára vagyok engedve akkor picit én is többet kockulok, de a fekete hétköznapokban azért ez nem jellemző rám. Van amikor csak a napi feladatot csinálom meg és kész 😛

Én egybekapcsoltam a Sötét Törpék Rablóútja eventet, valamint a Szörnyvadászat nevű eseményt, egy kicsit köztes világbeli rangozásos eseménnyel (utóbbi még jelenleg is folyik). A válasz valójában egyszerű. Még a virtuális birodalomban sem lehetsz ugyan, egyszerre három helyen, de mindegyik kihívásra igaz, hogy méltó helyen zajlik 😀 Méltó helyeken pedig lehetett gyűjteni tisztátlan viscaniumot, illetve a Szörnyvadászat eventhez kapcsolódó vadászjelvényt is.

Csak egy picit a Sötét Törpék Rablóutjáról

A sötét törpés eventnél a fenti két képből már láthatjátok, hogy egy valamivel ezúton is ludas maradtam, mégpedig az 1. mini eventtel. Istenkém, épp nyaraltam, de higgyétek el jobb volt nekem 😉

Nem túl igényes a fenti Map-1 és Map-2 grafika, de annál nagyobb becsben fogjátok tartani, most hogy elárulom nektek, hogy saját kezem firkálásai vannak rajta 😉 Mivel ez a típusú event nem változik, nyomtassátok ki nyugodtan, s legközelebb még célorientáltabban fogtok tudni ehhez az eventhez hozzáállni.

A térképeken levő jelöléseim:

VK -> Viscanium Kőzet (ehhez nem kell csákány, akár event haladást is adhat)

VKK -> Viscanium Kristálykőzet (csákány kell hozzá, haladást, vagy olyan ellenfelet ad amiből akár 50x tisztátlan viscanium is eshet)

FA -> Formás Amfóra (erre érdemes kattintani, nagy eséllyel dobja a csákányt amit érdemes gyűjteni, nemcsak event haladásához).

H -> Hordó, néha viccesen sebzést kapsz a nyakadba, néha viszont 10x 15x 50x tisztátlan viscaniumot, vagy akár amfóra kulcsot is kaphatsz.

ÜA – > Ünnepi Amfóra

MÜA – > Mégünnepibb Amfóra

DT – > Destruktikus Timoff 1000 (boss – map1)

Destruktikus Timoff 2000 (boss – map1)

AFV ->Alexoff furóvezér (boss – map1)

KNP ->Karstoff Nautikus Parancsnok (mini boss – map2)

VA -> Vasjáró Admirális (map2)

MT -> Mérgező Terület

NMT -> Nem Mérgező Terület

Egy kicsit akkor a Szörnyvadászat eventről

Az egyik szerencsegömbben volt egy mákom, s olyasmit kaptam amire a játékban már rég vágytam csak sajnáltam rá azt a sok andermantot. A szíves kézcsók emociánlis szolgáltatásra gondolok. Nagyon jó és nem elhasználódó 😀

Ezen a képen a Szörnyvadászat Event fődíján víritok. Ejnye benye Dúria népe… mindenki a kígyómat akarta látni 😛

Hozzászólás