A sötét törpék rablóútja

Most teljesen joggal meglepődhettek, hiszen hosszú évig nem jelentkeztem egyetlen egy event leírással sem. Valójában ennek az az egyik oka, hogy kezdtem már az eventeket nagyon is kritikus szemmel nézni. A fő problémám az volt szinte mindegyikkel, hogy miért nem lehet a játékosokat megtisztelni azzal, hogy ne legyen annyira mókuskerék ízű maga a kihívás? Persze ezt a kérdésemet mindig úgy tettem fel, hogy igazat megvallva én magam sem tudom, hogy mi lehetne fejlesztői oldalról a legfrappánsabb megoldás. Szóval az események legnagyobb problémája mindig az, hogy ugyanazt a pályát kell több százszor végig mászni, hogy valaki a kihívást teljesíteni tudja karaktere számára.

A sötét törpék rablóútja egy tipikus viscanium event, ahol a haladást tiszta viscanium begyűjtésével lehet elérni. Tiszta viscaniumot kizárólag az event pályáján lehet gyűjteni, amelyhez többféle út vezet. Akadnak a pályán olyan jégtömb szerűségek amelyeket csak csákánnyal lehet megtörni. Ezek vagy kisebb mobokat idéznek meg, vagy segítenek az event előre haladásában azáltal, hogy némi tiszta viscaniumot adnak. Teljesen változó, hogy mennyi tiszta viscaniumot dobnak, egytől a 20x -ig én mindenféle változatot tapasztaltam.  Vannak teljesen egyszerű szerkezetű jégtömbök is, amelyek csákány nélkül is megtörhetők. Ezekből vagy tisztátlan viscaniumot lehet begyűjteni (döntő többségében tisztátlant) vagy eseti jelleggel akár tisztát is.

Ahogyan a fenti képen is látható, az utolsó pillanatban kiütöttem az eventet. De miért is ütöttem ki ezt az eventet, több mint egy esztendős kihagyás után? Nos PvP karakter lévén a fődíj az impozáns volt, hiszen 8%-os speciális követ nyújtott, amellyel a kritikus sebzést lehetett növelni. A fejlesztők ezt az eventet érdekesebbé tették azzal, hogy két alkalommal is 2 teljes napra készítettek számára egy map2 jelleget öltő területet, ahol szintén event haladást lehetett elérni és díjként ugyancsak a 8% kő megszerezhető volt. Aki nagyon ügyes volt, s persze jó monotonitástűréssel rendelkezett az elvileg ezt a 8%-os követ háromszor is megtudta szerezni. A MAP2-t viszont még nehezebb volt mindenkinek kiütnie, hiszen a map2 pályára is belépő kellett, legalább 100 felhajtó erő, amit a map1 pályán lehetett összegyűjteni a boss szörnyek megsemmisítésével. A map1 pályán – amit jómagam is sikerrel végig vittem – három fő boss szörny volt. Ebből kettő viszonylag egyszerűbb a harmadik volt talán egy kicsit nehezebb, de az én karakterem jó kondiban van, így nem esett nehezemre esszencia nélkül sem legyőznöm azt.

De, hogy a map1 pályán maradjunk ide sem lehetett csakúgy belépni. A belépő ára 200 darab tisztátlan viscanium volt. Úgy vettem észre, hogy az event pályán több tisztátlan viscaniumot lehett begyűjteni mint amennyire aztán az új belépéshez szükség volt, így a tisztátlan viscaniumot fel lehetett halmozni. A felhalmozása jó buli volt, mert nemcsak az event pályára való belépésre volt jó, hanem 200 db tisztátlan viscanium értéke tulajdonképpen 10 db tiszta viscanium. Kingshillben az egyik NPC-nél be is lehetett váltani, ezzel event előrehaladást lehetett elérni.

A map1 térképen érdemes volt figyelni és ráklikkelni a kancsó forma szerű alakzatokra. Szerintem a pályán volt belőlük legalább három. A legtöbb esetben csákányt dobtak 🙂

Az event során, hogy próbálták a fejlesztők felszámolni a mókuskerék feelinget?!

Mivel tisztátlan viscaniummal az eventben előre lehetett jutni ha 200 darabonként azt beváltjuk, a játék fejlesztői megadták annak lehetőségét, hogy a tisztátlan viscaniumot Dúria birodalmának, bármely méltó pályáján be lehetett gyűjteni. Azaz ha valaki nem is csinálta magát az event pályát csak egy – két kört futott érdekességként, de máshol farmolt, akkor a több mint 12 napig tartó event során bőven volt rá lehetősége, hogy akár 100K tisztátlan viscaniumot is szerezzen. Egyszerű matematika ugyanis, hogy 100K tisztátlan viscanium az, 500 x 200 darab tisztátlan viscanium ami pontosan 5000 darab tiszta viscanium lesz. Álláspontom szerint amikor ezt a lehetőséget beiktatták csak egy valamit rontottak el benne. Az event pályán belüli tisztátlan viscanium drop aránya sokkal jobb volt, mint az event pályán kívüli tisztátlan viscanium drop aránya 🙁 Dúria területein tehát farmolások közben max olyan 4x és 8x tisztátlan viscanium esett. Szóval aki csak farmolással akart előre jutni, meglátásom szerint annak nehezebb dolga volt. A farmolások közben amit viszont észrevettem, hogy nagyon jó volt a drop aránya az event pályára való belépésnek 🙂 Sokszor esett ugyanis a titkos térkép is. Volt úgy, hogy egy kellemes 30 perces farmolás alatt 24 db. térkép esett nekem. Az ilyenek mindig nagyon jók, mert meg lehet velük spórolni a tisztátlan viscanium belépőre való váltását, így elősegíti a felhalmozás folyamatát.

Az eventet teszteltem könnyebb és nehezebb módban is!

Itt a könnyebb és nehezebb mód alatt nem azt értem, hogy eventre való belépésként választottam mondjuk normál, kínzó meg fájdalmas opciók közül. Azokat is kipróbáltam, teljesen egyedül fájdalmason is végig vittem, de úgy igazából nem láttam értelmét, mert a normál pályához képest, semmilyen területen jobb drop arányt nem véltem felfedezni semmiből. De akkor mit értek nehezebb mód alatt? Nos az egyik barátos nőmmel Elvirával mentem be jó pár event körre. A kedvemért a karakterét felvitte 49-re, így fogta számomra -az akkor még 43-as karakterem – tapasztalati pontjait. Igazából az event köröket nem ezért csináltuk, hanem közben privát chat-eltünk 😀 Én azért is ragaszkodtam ezekhez a körökhöz, mert terveztem, hogy cikket írok az eventről és szerettem volna teljes körképet adni, hogy milyen érzés volt karakterem számára az event pályát végig csinálni úgy, hogy az ellenfelek 49-esek. Elvira a karakterével meg sem mozdult, szóval Ő nem segített, Ő csak dumált velem. Én farmoltam, s azt kell, hogy mondjam 49-esen sem volt annyira nehéz. S itt egy érdekességet kívánok megjegyezni. Noha a Bigpoint GmbH által publikált ÁSZF azt írja, hogy tilos a karakter úgynevezett tápolása és a TP fogás is tilos, de ugyanakkor ezt a sötét törpék rablóútja eventet mégis úgy tervezték meg, hogy a PvP karaktereket megtámogassa, s a dropok nem a kis karakter szintjének megfelelőek voltak, hanem a jóval nagyobb szintű csoporttárs karakterének megfelelően estek. Ügye ez gigantikus lehetőséget ad a farmolásra, az erő rúnáinak intenzívebb begyűjtésére. Én ezt az eventet 2500x haladásig Elvirával, a fentiekhez hasonló módon csináltam meg. Utána viszont már szingli módban. A 44. tapasztalati szintem ment tehát el az event másik felére. Dőlt hát a TP mintha a dézsából öntötték volna. Komolyan mondom nem is értem, sok játékos miért sír, hogy a TP lassan jön… én alig tudom levakarni a felesleges TP-t magamról. Kísérő hárpiám is van, amit értelemszerűen amíg PvP vonalat viszem, nem kívánom használni 😀

Eme event verziójával kapcsolatos vízióim!

Nem hiszem, hogy a fejlesztők valaha is erőforrást fognak beleölni abba, hogy ezt az ötletem kivitelezzék, pedig jó lenne. S valójában nemcsak erre az eventre, hanem általános jelleggel az összes többi eventre is. Érdemes lenne maximálisan felszámolni az event játékok robotikus jellegét. Ha egy event 12 napig tart, akkor meglátásom szerint brutális elvárni azt, hogy bárki is egy nap órákat farmoljon ugyanazon az unalmas helyen. Az event pályákra legalább 30 térképet kellene tervezni, különböző kecsegtetőbb drop arányokkal, hogy a játékosokban a felfedezés vágya elő jöhessen.

Fontos fejlesztés lehetne még kimondottan a sötét törpék rablóútjával kapcsolatosan, hogyha mondjuk évente egyszer vagy kétszer van ilyen event, akkor érdemes lenne egy olyan pályát tervezni, ahova például szféra ellenében lehetne bejutni és év közben gyűjtögetni a felhajtóerőket. Részemről ez az ötlet nem új keletű, hiszen a Drakensang Online életében van már olyan típusú event, amely ezt a hasonló koncepciót követi. A játékban egyenesen vicc volt az, hogy a Kingshill-ben található Szerencsétlen Drake névre hallgató NPC maximum két szerencsétlen feladattal kedveskedett. Ha jól emlékszem az egyikkel lehetett felhajtóerőt és sárkánypénzt nyerni, de a feladat ismételten nem volt felvehető!

A 43-45-ös PvE módot követő játékosoknak szerintem ez a viscanium event kimondottan unalmas lehetett. Ugyanis ha a szintjeiknek megfelelő feladatokat csinálták akkor nyilvánvalóan a Szikrázó bércek és a Viharbirtok helyiségek gyakori vendégei voltak. Ha megfigyeljük a cikkben levő event map1 és map2 változatait akkor bizony az elemi ellenfelek kísértetiesen hasonlítottak a Szikrázó bércek és Viharbirtok felhozatalához.

Hozzászólás